دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 00:00 کد مقاله : 14010226001
سید یعقوب رضوی
از نماینده محترم مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی جناب آقای حاج ابراهیم متینیان مسئول پیگیری مناطق جنگی استان خوزستان و همچنین مجمع نمایندگان استان که با تلاش، ...
در واکنش به اختصاص حق مناطق جنگی به کل خوزستان:انجمن مشترک معلمان رامهرمز و رامشیر بیانیه صادر کرد

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بنام گشاینده کارها – زنامش شود سهل دشوارها

بیانیه مشترک انجمن اسلامی معلمان رامهرمز و رامشیر در مورد احقاق حق مناطق جنگی کارکنان و بازنشستگان دولتی و نظامی

فعالیت های مدنی و صنفی تشکل ها با هدف «خیر عمومی» و «مصلحت عمومی » صورت می گیرد. در قدیمی ترین تعریف از سیاست ، این واژه به معنای تلاش برای دستیابی به خیر عمومی تعریف شده است. بر اساس همین تعریف ، رفتارهای سیاسی کنشگران مدنی بیش از آنکه متوجه دستیابی به قدرت باشد معطوف به خیر و مصلحت عمومی است. نهادها ی مدنی به مطالبات صنف و طبقه اجتماعی خود جهت داده و با ارائه راه حل های قانونی، گره از مشکلات می گشایند و حاکمان را برای حکمرانی خوب در جهت ایجاد عدالت یاری می رسانند.

 

انجمن اسلامی معلمان به عنوان تشکلی مدنی و صنفی در راستای حق تضییع شده حق مناطق جنگی کارکنان و کارگران و بازنشستگان رامشیر و رامهرمز ، پیشگام شد تا از مسیر های قانونی پیگیر این حق گردد ؛به همین منظور در سال ۹۸ با تشکیل «کمپین پیگیری حق مناطق جنگی » شروع به فعالیت جدی نمود.

 

در اولین گام با تشکل های انجمن اسلامی سایر شهرستان های محروم از این حق ، تماس گرفته و خواهان مطالبه گری این حق شد. در گام دوم با نماینده مجلس به مذاکره پرداخته و از ایشان درخواست شد که به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیر این موضوع باشد اما متاسفانه مکاتبات و پیگیری های نماینده سابق از حد مکاتبات داخلی مجلس فراتر نرفت و تلاشی برای رایزنی با ستاد مشترک نیروهای مسلح که طبق قانون مسئول تعیین مصداق شهرهای مناطق جنگی بودصورت نگرفت.

 

با انتخاب آقای حاج ابراهیم متینیان به عنوان نماینده مردم شهرستانهای رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی با ایشان برگزار شد که پیگیر این موضوع باشند. خوشبختانه ایشان به دلیل داشتن تجربه در امور نظامی و جایگاه نمایندگی مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با برگزاری جلسات متعدد و تعامل با مجمع نمایندگان استان در راستای پیگیری این حق ، سرانجام با تشکیل هیات شش نفره ای از نمایندگان شهرهای مرزی غرب کشور و رایزنی با ستاد مشترک نیروهای مسلح و حُسن نظر و همکاری سردار باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ، فرمانده محترم سپاه و وزیر دفاع، این حق شامل تمام شهرهای استان خوزستان گردید.

 

براساس ماده ۱۱۲ قانون ششم توسعه کشور ، فوق العاده حق مناطق جنگی برای رفع محرومیت و توسعه نیافتگی شهرهای آسیب دیده از جنگ به حقوق کارکنان و کارگران و بازنشستگان دولتی و نظامی اضافه می گردید که اکنون این فوق العاده شامل همه شهرهای استان شده است.

 

بدین وسیله از همراهی و همدلی همه همکاران فرهنگی که در این مسیر پیشگام بوده و همچنین تشکر از همراهی کارکنان سایر ادارات به خصوص بازنشستگان و پیشکسوتان فرهنگی و اجتماعی که با ارائه راهکار و پیگیری ها و مطالبه ی مستمر خود در دیدارهای ادواری با نماینده محترم ما را یاری نمودند ، تشکر و قدر دانی می نماییم.

 

از نماینده محترم مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی جناب آقای حاج ابراهیم متینیان مسئول پیگیری مناطق جنگی استان خوزستان و همچنین مجمع نمایندگان استان که با تلاش ، جدیت و پیگیری مستمر و به دور از هرگونه حاشیه و جنجال سیاسی پیگیر حق مناطق جنگی هر دو شهرستان و شهرهای تابعه شدند تقدیر و تشکر می نماییم.

 

بنا به تعبیر کلام امام علی (ع) پست و مقام برای مومن فرصتی ست برای خدمتگزاری به مردم و خدا را شاکریم که فرصت خدمتگزاری به همکاران و مردم شهر برای ما در انجمن اسلامی معلمان و همچنین نماینده محترم جناب آقای متینیان در جایگاه نمایندگی پیش آمد تا گوشه ای هر چند اندک از دغدغه های آنها را به لطف و عنایت خداوند چاره سازیم.

 

در پایان اعلام می داریم که تا حصول نتیجه نهایی و اجرایی شدن آن در احکام حقوقی همکاران فرهنگی و سایر ادارات پیگیر خواهیم بود تا شیرینی و حلاوت آن احساس شود.

 

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار.

انجمن اسلامی معلمان شهرستان های رامشیر و رامهرمز ./.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظر جدید
پربازدیدها