دوشنبه، 14 مهر 1399 00:00 کد مقاله : 13990714002
سیروس بزمی
آبشنگ با ابراز گلایه از عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان، به مردم هشدار داد که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی شناسد و همه را درگی ...
نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکس

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با حضور مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان و جمعی از کارمندان این اداره برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، سید حسین رازیان مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت استان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند: خدمات نظام را به مردم بگویید، مسئولان می بایست این خدمات را  اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد : در این ایام منحوس کرونا، رسانه ها و خبرنگاران دوشادوش سربازان جبهه سلامت کشور جهت آگاهی سازی و اطلاع رسانی حضور  فعال داشته اند و امید است که این تعامل همچنان ادامه داشته باشد و از هیچ فرصتی  برای همکاری کوتاهی نکنند و این همکاری و تعامل دوسویه جای تشکر دارد و اکثرا رسانه ها با پرهیز از حاشیه سازی کوشیده اند به رسالت ذاتی خود عمل کنند.

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکس

رازیان در ادامه افزود: کرونا شوخی بردار نیست و باید با دقت و هوشمندی آن را مدیریت کنیم.

وی گفت: با توصیه های بهداشتی می توانیم این بیماری را کنترل کنیم و از تمامی مردم استان تقاضا داریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در تجمعات شرکت نکنند و مخصوصا مراسمات تشییع و تدفین را به صورت خانوادگی و خلوت برگزار کنند.

رازیان در پایان صحبت های خود از مدیر شبکه بهداشت به خاطر تعامل خوب با اصحاب رسانه شهرستان و همچنین از خبرنگاران شهرستان جهت پوشش اخبار حوزه بهداشت، تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه ی این نشست، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: در ابتدا لازم می دانم از اصحاب رسانه تشکر کنم که همیشه با ما تعامل خوب و دوسویه ای دارند.

علی آبشنگ ادامه داد :حوزه سلامت هزینه بر است و بدون هیچ تردیدی، مشکلاتی هم در حوزه سلامت است  و ما سعی می کنیم در این ایام منحوس کرونا و تحریم، این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهمئی گفت: در حال حاضر وارد شرایط قرمز کرونایی در شهرستان بهمئی شدیم، اما بحمدالله شرایط تحت کنترل است.

 وی ادامه داد: سه عامل مهم در این شرایط قرمز در سطح شهرستان دخیل است که مهم ترین آن برگزاری مراسمات تشییع و تدفین با جمعیت زیاد می باشد که همین عامل باعث شرایط قرمز کرونا در سطح شهرستان شد.

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در همین رابطه افزود: از صاحبان عزا استدعا داریم که مراسمات خود را به صورت خانوادگی و مختصر برگزار کنند و در اعلامیه ها و پوسترهای ترحیمی خود نیز به این موضوع اشاره کنند.

وی دومین عامل را همجواری با استان خوزستان به خصوص شهرستان بهبهان و رامهرمز و … که مراودات اجتماعی؛ اقتصادی، فرهنگی و.. با شهرستان بهمئی دارند، دانست.

آبشنگ سومین عامل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همچون عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست.

 وی با ابراز گلایه از عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان، به مردم هشدار داد که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و پیر و جوان نمی شناسد و همه را درگیر می کند.

آبشنگ در ادامه ی صحبت های خود به مدارس و اصناف در شهرستان اشاره کرد و گفت: از مدارس و اصناف خواسته ایم که به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از معلمین و مدیران محترم مدارس تقاضا داریم که به جد پروتکل ها را در مدرسه رعایت کنند و سرویس های بهداشتی را مجهز به مواد ضدعفونی کننده بکنند و سلامت دانش آموزان و همکاران خود را جدی بگیرند.

وی در تذکر جدی به اصناف شهرستان گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل ها از سوی صنفی، مغازه آنها پلمپ خواهد شد.

آبشنگ در همین رابطه گفت: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلفات در مورد اصناف است و شهروندان می توانند از طریق این شماره به ما گزارش دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: نمونه گیری پی سی ار به صورت روزانه و به صورت رایگان و به تشخیص پزشکان برای فرد مورد نظر و مشکوک به کرونا در سطح شهرستان انجام می گیرد و به آزمایشگاه مرکز استان ارسال می شود.

وی گفت: تا به امروز به ازای هر هزار نفر ۵۲ نفر نمونه گیری شده است و از تعداد افراد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان، ۸۲ درصد در سطح شهر و ۱۸ درصد در سطح روستا بوده است.

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکس

آبشنگ در ادامه گریزی به هفته سالمندان زد و گفت : یکی از گروهای در معرض خطر کرونا، سالمندان هستند که به مهر و محبت ما نیاز دارند و از مردم می خواهیم که این قشر عزیز را به نحو خوب و شایسته مواظبت کنند و سعی کنیم در این ایام به هر نحوی که شده از حال و روز آنها باخبر شویم. زیرا آنها جایگاه خاصی در فرهنگ دینی، ملی و قومی دارند و پویش احترام به سالمندان را در سطح شهرستان رواج دهیم.

آبشنگ در مورد واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن برای افراد در معرض خطر  که شامل افراد با بیماری های خاص، زنان باردار و پرسنل بیمارستان و مراکز درمانی می باشد که مرحله اول آن در سطح شهرستان در میان این گروه های هدف توزیع و تزریق شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واکسن از بیماری کرونا جلوگیری نمی کند، گفت: از مردم عزیز شهرستان می خواهیم که برای تزریق این واکسن، در صورت عدم ضرورت مراجعه نکنند و فقط گروه های هدف لازم است که از این واکسن استفاده کنند.

 آبشنگ در ادامه از امام جمعه و فرماندار شهرستان جهت همکاری مستمر در برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تقدیر و تشکر کرد و از تمامی ادارات شهرستان خواست که به تذکرات و مصوبات ستاد کرونای شهرستان به جد عمل کنند.

وی در پایان صحبت های خود از اصحاب رسانه، ستاد کرونا شهرستان و همه ی مردم جهت همکاری با شبکه بهداشت و سربازان حوزه سلامت، جهت مقابله و مبارزه با این بیماری تقدیر و تشکر کرد و به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تقاضا کرد که برای حفظ سلامتی خود و همشهریان در جهت مبارزه با این بیماری همکاری و تلاش کنند.

در پایان این نشست، اصحاب رسانه نیز با تقدیر و تشکر از حوزه بهداشت و درمان شهرستان، آمادگی خود را جهت آگاهی بخشی به مردم اعلام کردند.

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکسنشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان + عکس

نظر جدید
پربازدیدها