دوشنبه، 09 خرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010309001
سیروس بزمی
در سال های نخستین هزاره سوم میلادی، که عصر دانایی و انفجار اطلاعات نامیده شده است، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ارزشمندترین، دشوارترین، ظریف ترین و پیچیده ترین امور ق ...

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، جلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دوم پسران و دختران به صورت جداگانه در دفتر مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان برگزار گردید.

مسعود فرح بخش مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و ابراز خرسندی از حضور در جلسه مذکور، تمام نکته نظرات دانش آموزان را با صبر و حوصله گوش دادند و نکات قابل پیگیری را جهت ارجاع به مدیران و رفع مشکلات دانش آموزان مصوب نمودند. 

جلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دوم

 وی در این مراسم با تقدیر و تشکر از تلاش های دانش آموزان و معلمان و اولیا گفت: از تلاش های انجام شده توسط دانش آموزان نخبه و معلمان و اولیاء آن ها قدر دانی می کنم و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی برای این دانش آموزان نخبه انجام دهیم.

وی گفت: مشکلات دوره تحصیلی و اقدامات موثر برای حل آن ها، تحصیل و کسب علم و دانش از جمله مراحل بسیار مهم زندگی هر فردی است.

فرح بخش افزود: شاید همه ما دورانی را به خاطر بیاوریم که در دوران تحصیل خود دچار مشکلاتی مقطعی و یا بلند مدت شده باشیم.

وی در این رابطه ادامه داد: شناسایی انواع مشکلات دوره تحصیلی از جمله مشکلات تحصیلی دانش آموزان ، مشکلات تحصیلی جوانان و مشکلات تحصیلی زنان کمک بزرگی می کند تا بتوانیم برای مواجهه با آن ها خود را آماده کنیم و همراه با افق سلامت به بررسی انواع مشکلات دوره تحصیلی بپردازیم.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در این دیدار صمیمی ضمن پیگیری مشکلات دانش آموزان  با توجه به ظرفیت شهرستان گفت: در سال آینده پیگیر تاسیس مدارس نمونه دخترانه در شهرستان هستیم و از هیچ کمکی جهت ارتقاء آموزش شهرمان و خدمت به فرزندان این مرز و بوم دریغ نخواهیم کرد.

فرح بخش ادامه داد: با هماهنگی کادر ستادی و در جلسه  مدیران  مدارس، مشکلات را مطرح خواهیم کرد و مدیران محترم طی جلسه ای  مشکلات را در شورای معلمان آموزشگاه مطرح و عملکرد را طی بازخورد به اداره متبوع ارسال نمایند.

جلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دوم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی افزود: یکی از شایع ترین مشکلات تحصیلی که ممکن است فرد و اطرافیان او را تحت تاثیر قرار دهد، مشکلات تحصیلی دانش آموزان است.فراز و نشیب ها و مشکلات دوران تحصیلی بخشی از زندگی همه افراد است. در حالی که مشکلات تحصیلی دانش آموزان می تواند عمدتا مربوط به عملکرد دانش آموزان باشد، اما در برخی موارد این مشکلات از سوی معلم ها و سایر دانش آموزان ایجاد می شود.

وی در بحث مشکلات تحصیلی دانش آموزان گفت: برخی از انواع مشکلات تحصیلی دانش آموزان به صورت کلی در اولین فرصت تا حد امکان به یاری خداوند متعال و همکاری همه جانبه همکاران برطرف می گردد. 

فرح بخش ادامه داد: در سال های نخستین هزاره سوم میلادی، که عصر دانایی و انفجار اطلاعات نامیده شده است، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ارزشمندترین، دشوارترین، ظریف ترین و پیچیده ترین امور قلمداد می شود و معلم به عنوان مهم ترین عامل انسانی در نظام آموزش و پرورش، مسئولیتی عظیم و حساس بر عهده دارد.

وی افزود: بطور معمول تمام معلمانی که در مدارس تدریس می کنند ، با دانش آموزانی روبرو هستند که مشکلات آموزشی، تربیتی و رفتاری دارند. و این یک امر طبیعی است و قطعا با همکاری همه جانبه مشکلات را به حداقل می رسانیم. 

در این مراسم مدیریت آموزش وپرورش با بیان اینکه این نتیجه حاصل یک دوره تلاش مداوم معلمان، والدین و دانش آموزان سخت کوش شهرستان است، گفت: امروز روز هم اندیشی از دوستداران علم و دانش و مجموعه ای پرتلاش و سخت کوش است.
وی در جمع رتبه های برتر با بیان این که تقدیر از موفقیت های نخبگان جوان، موجی از امید و نشاط را در فضای تعلیم و تربیت پراکنده می سازد، بیان داشت: برخورداری از نعمت جوانی و توانایی فکری و جسمانی، فرصت ارزشمندی است که همه جوانان باید از آن به خوبی استفاده کنند، چرا که آینده ایران اسلامی متعلق به آنان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی دو عامل اراده و برنامه ریزی را سبب موفقیت دانش آموزان حاضر در این مراسم دانست و افزود: اگر این عوامل با معنویت، قرآن و سیره اهل بیت (ع) توام باشد دانش آموزان را با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت هدایت می کند.

فرح بخش ادامه داد: بهمئی در طول تاریخ همواره خاستگاه ستارگان فروزان آسمان دانش و فرهنگ بوده و حاصل آن دانشورانی است که  میراثی ماندگار از علم و شخصیت و اخلاق محسوب می شوند و امروز ایران نقطه امید بسیاری از کشورهای آزادی خواه دنیاست و توانسته است با همت همین نوجوانان و جوانان فرهیخته به مقتدرترین و تاثیر گذارترین کشور منطقه در عرصه جهانی تبدیل شود.

 وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده شهرستان در بحث آموزش و پرورش گفت: باید همه ما خودمان را آماده تحول در همه حوزه ها خصوصا حوزه های فرهنگی و آموزش و پرورش کنیم.

 فرح بخش در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان پیشگامان توسعه کشور هستند، اظهار داشت: پس از سالها از انقلاب اسلامی ایران، آموزش و پرورش تاثیرات ارزشمندی را در عرصه انسان سازی و تعلیم و تربیت بر جای نهاده است.
 
وی با اشاره به اینکه آموزش و پروش ما نیازمند تحول بنیادی است، تصریح کرد: توسعه، صنعت و پیشرفت نیازمند تفکر خلاق است، چرا که آنچه بشر امروز به عنوان فناوری های تمدنی به همراه دارد، محصول این نوع تفکر است.

در پایان این نشست مدیر آموزش وپرورش نکته نظرات گفته شده ی دانش آموزان را جهت بررسی بیشتر و رفع مشکلات، یادداشت کرد تا طی مکاتبه کتبی برای رفع مشکلات به مدارس ارسال نماید.

جلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دومجلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دومجلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دومجلسه هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با دانش آموزان برتر رتبه اول تا سوم دوره متوسطه اول و دوم

نظر جدید
پربازدیدها