جمعه، 20 آبان 1401 00:00 کد مقاله : 14010820001
سیروس بزمی
پیام تبریک فرماندار شهرستان بهمئی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ، علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"
 هفته كتاب با شعارما همانیم که می خوانیم همراه شده است که كوشش و تلاش ما، تقويت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی عموم مردم خواهد بود .
بر كسی پوشيده نيست كه تمام ادوار گذشته سرزمين پهناور ايران، سرشار از انديشه‌های ناب در همه زمينه‌ها خصوصا كتابت و حوزه نويسندگی بوده است.
 فردوسي، سعدي، حافظ، ابوريحان بيروني، خوارزمي، ابن سينا ودیگر بزرگان این حوزه بر تارک تاريخ علم و ادب جهان همچون ستارگانی بی‌بديل می‌درخشند، در عصر كنونی نيز بزرگانی چون پروفسور حسابی، علما وادبايی ديگر هستند كه جامعه کنونی همواره آنان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
۲۴ آبان ماه را که در تقویم میهن عزیزمان به نام روز کتابخوانی نامگذاری شده است، به تمام ناشران، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان کتاب و کتابداران و کتابفروشان عزیز تبریک می گویم و به سهم خویش از خدمات موثر ایشان و همه کسانی که دل در گرو فرهنگ دارند و در راه ترویج فرهنگ مطالعه گام بر می دارند صمیمانه سپاسگزاری می کنم.
کتاب به روان آدمیان خرمی و آرامش می بخشد و ازین رو پدیدآورندگان و دست اندرکاران آن، منتشر کنندگان دانش و آرامش در جامعه اند.
 امروزه به رغم فن آوری های نوین و رشد برق آسای ابزارها و محمل های ارتباطی، کتاب همچنان به عنوان معتبرترین منبع اطلاعاتی و دانایی و آگاهی مطرح است. جامعه پویا و زنده و امیدوار با کتاب انس دارد.
اینجانب با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از آحاد مردم فرهنگ دوست بویژه جوانان و نوجوانان می خواهم در بهره گیری و انس با کتاب از هیچ کوششی دریغ نورزند ، زیرا ما با فرهنگی رشد کرده ایم که تمامی جلوه های افتخار آفرینش نمودهای راستین فرهنگی اند .

علی محمدی
فرماندار شهرستان بهمئی
آبانماه ۱۴۰۱

نظر جدید