سه شنبه، 23 اسفند 1401 00:00 کد مقاله : 14011223002
سید یعقوب رضوی
نماینده مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان تاکید کرد: سیستمی که وزارت اقتصاد برای عرضه نان در نانوایی‌ها ...
حاج ابراهیم متینیان: هوشمندسازی یارانه آرد و نان مانع قاچاق آرد/به دام انداختن فراریان مالیاتی در مسیر عدالت اجتماعی

حاج ابراهیم متینیان نماینده مردم شریف رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری رهیافت جنوب» در خصوص مزایای اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان گفت: ایران از واردکنندگان گندم، غلات و جو بود، بنابراین جنگ روسیه و اوکراین، مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرد. بنابراین لازم بود تا با اتخاذ تدابیری این مشکل برطرف شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر به دلیل ارزانی آرد در کشور ما، آردی که سهم مردم بود و با ارز وارد می‌شد به کشورهای همسایه به صورت قاچاق با قیمت چند برابری فروخته می‌شد بنابراین نیاز بود تا با تدابیری جلوی این مساله گرفته شود تا ما شاهد آرد فروشی و قاچاق این محصول به کشورهای همسایه نباشیم.

 

وی با اشاره به مزایای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان تاکید کرد: سیستمی که وزارت اقتصاد برای عرضه نان در نانوایی ها راه اندازی کرده، روش خوبی است که با اجرای فراگیر آن شاهد جلوگیری از قاچاق آرد و هدررفت نان خواهیم بود.

 

متینیان همچنین در خصوص تغییر زیرساخت های نظام مالیاتی کشور نیز افزود: ما همواره در کشور شاهد فرار مالیاتی بودیم. متاسفانه در سال های گذشته سهم مالیات در بودجه جاری کشور بسیار اندک بود.

 

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد و بودجه کشور ما همواره به درآمدهای نفتی وابسته بوده و اکنون به دلیل تحریم ها فروش نفت با چالش مواجه است، از این جهت باید برای کسب درآمدهای جدید و عادلانه تدابیری اندیشه می‌شد که دریافت مالیات و شناسایی مودیان فراری یکی از این راه ها بود.

 

متینیان همچنین در خصوص برخی معافیت های مالیاتی نیز گفت: قانون برای برخی از فعالیت‌ها معافیت هایی را در نظر گرفته است که بعضاً این مساله سبب سوء استفاده شده است، بنابراین باید با ضابطه مند کردن دریافت مالیات و معافیت ها، سهم مالیات را در اقتصاد کشورافزایش دهیم. این روند سبب ایجاد عدالت اجتماعی نیز می‌شود.

 

نظر جدید
پربازدیدها