جمعه، 26 اسفند 1401 00:00 کد مقاله : 14011226001
سیروس بزمی
برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس

یادواره شهید گرانقدر شهید محمدرضا جهان نژادیان با حضور باشکوه مردم شهیدپرور بهمئی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب؛ امام جمعه موقت شهرستان اهواز در مراسم و آیین باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان که با حضور گسترده مردم دیار بهمئی در مصلی حضرت امام رضا (ع) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بویژه این شهید فداکار و گرانقدر گفت: در دوران پر افتخار دفاع مقدس ، ملت ایران اسلامی با نیروی معنوی خود از جمله شهدایی همچون شهید محمد رضا جهان نژادیان بر دشمنان پیروز شد و این امداد های الهی در مقابل دشمنانی که از مجهزترین امکانات برخوردار بودند در دوران دفاع مقدس مشهود بود اما ایران اسلامی با این شهید و یارانش پیروز میدان شد.

برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس

حجت الاسلام و المسلمین میراحمد رضا حاجتی ، با بیان اینکه عزت ، اقتدار و سر افرازی کشور و دیارمان را مدیون خون شهدا هستیم گفت : هدف از برگزاری یادواره های شهدا ، این است که ما این بزرگان تاریخ را سرلوحه خود قرار دهیم و بیشتر بشناسیم و برای نسل های بعدی الگو سازی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه ، شهید محمد رضا جهان نژادیان کسی بود که با خدا عهد بست ، هیچ مقامی را بجز شهادت نپذیرفت ، ثابت کردند که دین و ارزش های دینی برای او با ارزش تر از همه چیز است گفت: دشمنِ تا بن دندان مسلح ، از قداست رزمندگان اسلام واهمه داشت و با برگزاری یادواره های شهدا می توان آرمان ها و قداست این شهدا را به نسل جوان انتقال داد.

امام جمعه موقت شهرستان اهواز با بیان اینکه ، شهدای عزیز ما با پیروی از ولایت فقیه راه را بدرستی شناختند و با نثار جان خود از استقلال و آزادی کشور دفاع کردند گفت: عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت های شهداست و تا زمانی که در راه آرمان های انقلاب ، نظام و شهدا قدم بر می داریم این انقلاب پاینده و بالنده است . 

وی با تقدیر از خانواده بزرگ و ارزشمند شهید جهان نژادیان در راستای خدمات مختلف ادامه داد: دشمنان در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و آموزه های دینی هستند که باید مردم همانند چهل و چهار سال گذشته بصیرت و آگاهی خود را حفظ کنند.

امید جهان نژادیان برادر شهید محمدرضا جهان نژادیان که هم اکنون مسئولیت مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان را بر عهده دارد در ابتدای مراسم با قدردانی از حضور پرشور مردم بهمئی ، خانواده معظم شهدا ، مردم ، مسئولان و بوِیژه جوانان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام ، به ویژگی های اخلاقی ، رفتاری ، معرفتی و خدمات مختلف این شهید عزیز پرداخت و گفت : هدف از برگزاری این یادواره‌ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس

امید جهان نژادیان افزود: دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه حربه‌ها و توطئه‌ها استفاده می کنند و جوانان این مرز وبوم باید هوشیارتر، بیدارتروآگاهتر از گذشته باشند.

وی گفت: شهدا با معرفت به خدا، معرفت به دین، معرفت به ائمه معصوم ومعرفت به ولایت فقیه در دفاع مقدس حضور داشتند و از کشور و میهن اسلامی دفاع کردند.

سخنرانی، مداحی و اجرای سرود‌های حماسی از جمله سرود سلام فرمانده ، و رونمایی از کتاب (یار مرا یافت) به قلم عباس مشیری شهردار فعلی شهر لیکک در مورد زندگی و دوران شهید محمدرضا جهان نژادیان از مهمترین برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین کتاب حمایل خونین گل سرخ به نویسندگی علیداد انصاری نیک هم در وصف این شهید گرانقدر نوشته شد.

این مراسم در مصلی حضرت امام رضا (ع) شهر لیکک به مناسبت گرامیداشت اولین معلم شهید محمدرضا جهان نژادیان با شکوه هر چه تمام برپا شد.

در این مراسم حاج صادق آهنگران به مداحی پرداختند و ابوذر روحی سرود سلام فرمانده را با گروه سرود دختران و پسران بهمئی اجرا کردند.

شهید والامقام محمد رضا جهان نژادیان در تاریخ یکم فروردین 1337در روستای گل سرخ از توابع ممبی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه وبویراحمد در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود ، در عملیات کربلای 10 به شهادت رسید و محل شهادت این شهید گرانقدر تپه های دوقلوی کردستان است تاریخ شهادت این شهید گرانقدر چهارم اردیبهشت ماه 1366 و هم اکنون محل گلزار مطهرشان در استان کهگیلویه وبویر احمد ، شهرستان بهمئی ، بخش ممبی روستای گل سرخ قرار دارد.

این مراسم به همت خانواده شهید و هیئت جوانان حسینی شهرستان بهمئی برگزار شد.

گفتنی است شهرستان بهمئی 128 شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

خبرنگار و عکاس: سیروس بزمی

نویسنده متن: مسلم مختاری

برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس برگزاری یادواره باشکوه و کم نظیر شهید محمد رضا جهان نژادیان با حضور گسترده مردم و مسئولین + جزئیات و عکس

نظر جدید
پربازدیدها