چهارشنبه، 23 اسفند 1402 00:00 کد مقاله : 14021223001
سیروس بزمی
نشست خبری مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی با خبرنگاران این شهرستان برگزار گردید + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد یکساله این نهاد پرداخت.

سید نصرت الله سالاری ضمن گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت شهدا، آغاز ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایثار و شهادت، تصریح کرد:شهدا مرگ را به سخره گرفتند و از همه تعلقات دنیوی خود بریدند و خود را مسافر آسمان کردند تا گذرگاه دنیا را اثبات کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی ادامه داد:شهدا با مرگ تاجرانه با خدا معامله کردند و رسالت سنگینی از جنس آگاهی و حرکت بر دوش ما گذاشتند.
سالاری خاطر نشان کرد:خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران موهبتی الهی است که روزی کارکنان بنیاد شهید شد. فرصت خدمت بسیار کوتاه است و ما باید قدردان این لحظات باشیم تا شرمنده شهدا نشویم.

وی افزود :در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیم باید با خدمت خالصانه یار و یاور مردم به خصوص جامعه ایثارگری باشیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی گفت: سالروز تأسیس بنیاد شهید را به همکاران سراسر میهن اسلامی و همکاران استانی به خصوص همکاران زحمتکش و پز تلاش خود در شهرستان تبریک می گویم.

سالاری در ادامه به تشریح عملکرد یکساله این نهاد فرهنگی -اجتماعی در شهرستان پرداخت.

وی گفت:در حوزه مشارکت های مردمی ۱۱۰۰ مورد دیدار و پیگیری احوال خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان به صورت حضوری- تلفنی و یا عمومی داشتیم.

سالاری ادامه داد:۳۵ مورد انشعابات،حق پرستاری ۳۵ مورد،تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد جامعه هدف، ۶۲مورد تسهیلات به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال،تسهیلات مسکن ۸مورد از اعتبارات ۴۰۱ در یکسال گذشته داشتیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی گفت:تایید شهادت ۱مورد (شهید جاودان) و ۴۱مورد کمیسیون پزشکی داشتیم.
وی تصریح کرد:تکمیل و ساماندهی گلزار مطهر شهدا ۶ مورد داشتیم که در چند سال اخیر بی سابقه بودو در این زمینه از کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان به خصوص فرماندار و همچنین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر و تشکر دارم.
سالاری افزود:تا امروز بهمئی گلزار شهدای ساماندهی ندارد همچنین ۹مورد برق رسانی به گلزار شهدا و ۷مورد آب رسانی داشتیم که از مدیران آبفا ،راهداری و برق شهرستان تشکر می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی خاطر نشان کرد:در بحث درمان و توانمند سازی ۲۲مورد تسهیلات کارت اعتباری در مجموع ۱۸میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال،تسهیلات قرض‌الحسنه ۷ مورد ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام ضروری، هدیه ازدواج ۹نفر از خانواده جانبازان حقوق بگیر به مبلغ ۴۷۰ میلیون ریال در یکسال اخیر داشتیم.
سالاری گفت:در راستای کمک به امنیت شغلی فرزندان جامعه ایثارگری ، تعداد ۳۴ مورد تحت عنوان شرکتی و یا قراداد معین تبدیل وضعیت رسمی قطعی انجام شد.
وی افزود: همچنین در جذب دستگاه های اجرایی استفاده از سهمیه ۵ و ۲۵ درصدی ۳۳ مورد داشتیم.
سالاری در ادامه گفت:در پرداخت اسناد هزینه خدمات درمانی ۴۹۰ میلیون ریال و معرفی وام خود اشتغالی ۴۹ مورد درخواست ثبت شد که ۵ مورد آن بانک توسعه تعاون پرداخت و مابقی هنوز توسط بانک ملی جذب نشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی تصریح کرد: در حوزه پایش سلامت ۵۱۰ مورد، ۳۳ نفر کمیسیون پزشکی در دو مرحله به تعداد ۳۳ نفر۱،۷ مورد برنامه یادواره شهدا،۱۰مورد عطر افشانی،۵مورد سفر به مشهد مقدس،مصاحبه با خانواده شهدا ۲۱مورد و ۵۵مورد نصب تمثال شهدا در سطح شهرستان داشتیم.

سالاری گفت :مسابقات قرآنی دو مرحله در شهرستان اجرا شد و در مرحله استانی یک مورد راهیابی به مرحله کشوری داشتیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمئی در پایان سخنان خود دیدار با امام جمعه ، عطر افشانی گلزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ،صدور پیام تبریک ،تجلیل از همکاران ،برپایی میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه ، غرس نهال در جوار گلزار شهدای تپه،دیدار با خانواده های دو شهیدی بخش کفش کنان و نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه را مهمترین برنامه های هفته بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان اعلام کرد.




 

 

نظر جدید
پربازدیدها